Moje ciało po porodzie - brzuch - Centrum Medyczne Żelazna
PolishEnglishUkraineRussiaIndiaflaga Wietnam


Przychodnia:
22 25 59 900  Infolinia:
22 25 59 818

 


 

logo Centrum Medyczne Żelazna

 Żelazna bloguje - blog tłumacz migowy Podmiot Leczniczy Miasta Stołecznego Warszawy  przetargi i ogloszenia  logo bip
Moje ciało po porodzie - brzuch

To co często zaskakuje, a nawet niepokoi kobiety we wczesnym czasie po porodzie to wygląd brzucha. Co wpływa na to jak wygląda i jak pracuje brzuch świeżo upieczonej mamy? Co warto wdrożyć będąc po porodzie?

W ciele kobiety już w ciąży zachodzą liczne zmiany, które mają wpływ na wygląd brzucha. Działanie hormonów i powiększający się brzuch związany z rozwojem dziecka powoduje poszerzenie kresy białej oraz wydłużenie mięśni brzucha- wszystko to jest fizjologią. Z kolei przesunięcie środka ciężkości powoduje zmiany w ustawieniu miednicy, co również wpływa na kształt i funkcję brzucha. Zmiany te jednak nie ustępują z dnia na dzień, dlatego po porodzie może pojawić się wrażenie, że brzuch „jest nadal za duży” lub „wygląda jak w ciąży”. Natomiast odczuwalne czasami przez kobiety osłabienie i rozciągnięcie mięśni brzucha może utrudniać oddech, czy zmiany pozycji.

Co ma wpływ na wygląd brzucha po porodzie?

rozmiar macicy i proces jej obkurczania,rozejście mięśni prostych brzucha, rozciągnięcie powłok brzusznych i skóry, rozkład tkanki tłuszczowej na brzuchu,  utrwalona postawa ciała z czasu ciąży, sposób w jaki oddychamy,ułożenie i ewentualne dysfunkcje narządów wewnętrznych.

Co zrobić aby wspomóc regenerację brzucha?

Nie na wszystkie czynniki możemy wpłynąć, czasami potrzebny jest po prostu czas i odpoczynek. W czasie połogu możemy jednak dodatkowo wdrożyć delikatne ćwiczenia oddechowe, aktywujące mięśnie dna miednicy czy takie, które uruchomią miednicę i kręgosłup- to wszystko pomoże w aktywacji mięśni brzucha.Propozycje ćwiczeń na czas połogu znajdziesz również na stronie internetowej.

Co jeszcze ma znaczenie?

Wprowadź małe zmiany w codziennych aktywnościach:zwróć uwagę na swoją postawę ciała- staraj się „urosnąć”,postaraj się wstawać i kłaść się przez leżenie bokiem,ogranicz dźwiganie, staraj się podnosić do 5 kg, lub ciężar dzieckaDodatkowo warto wdrożyć leżenie na brzuchu z małą poduszką pod brzuchem, aby wspomóc jego obkurczanie. Podsumowanie znajdziesz na stronie:Link do bloga- zalecenia połóg

Pamiętaj!

Ciało zmienia się 9 miesięcy, stąd potrzebny jest czas na regenerację po porodzie.Gdyby jednak niepokoił cię wygląd brzucha lub jego praca czy to w czasie aktywności  fizycznej czy w trakcie aktywności dnia codziennego pamiętaj, że możesz zgłosić się do fizjoterapeuty.

autorka tekstu: mgr Agata Krawczyk, fizjoterapeutka uroginekologiczna

edytuj
Znajdź nas w social mediach
Edytuj
Najcześciej szukane informacje
Na skróty
Izba przyjęć
Poród na Żelaznej
Sale rodzinne
Do pobrania
Szkoła rodzenia
Sklep
Żelazna bloguje