#ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE. Rusza II edycja akcji - Centrum Medyczne Żelazna
PolishEnglishUkraineRussiaIndiaflaga Wietnam


Przychodnia:
22 25 59 900  Infolinia:
22 25 59 818

 


 

logo Centrum Medyczne Żelazna

 Żelazna bloguje - blog tłumacz migowy Podmiot Leczniczy Miasta Stołecznego Warszawy  przetargi i ogloszenia  logo bip

Konferencja inaugurująca 2. edycję ogólnopolskiej kampanii #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE już 28 września

  • #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE to ogólnopolska kampania społeczna zainicjowana w 2022 r. przez Centrum Medyczne CMP.
  • Kampania ma na celu zbudowanie świadomości społecznej w kwestii problematyki nieodwoływanych wizyt lekarskich – (wg danych MZ rocznie może ich być nawet kilkanaście milionów). Każda nieodwołana wizyta to stracony zasób, z którego mógłby skorzystać inny pacjent. Efekt - kłopoty z dostępnością do lekarzy i długie kolejki do specjalistów.
  • Druga edycja kampanii rusza już 28 września br. a otworzy ją konferencja z udziałem uczestników i decydentów rynku ochrony zdrowia.

28 września, w dniu startu 2. edycji kampanii #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE w Centralnym Domu Technologii przy ul. Kruczej 50 w Warszawie, odbędzie się konferencja, w której udział potwierdziło szerokie grono ekspertów z branży medycznej. Akcja #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE integruje bowiem całe środowisko medyczne, a udział w niej biorą najważniejsze państwowe instytucje z obszaru ochrony zdrowia, placówki publiczne i prywatne, w tym szpitale oraz sieci medyczne, a także instytucje naukowe i fundacje propacjenckie. Inicjatywa nagłaśnia problem nieodwoływania przez pacjentów umówionych wizyt lekarskich, ale także niestawiania się na planowych zabiegach.
W sytuacji, gdy system ochrony zdrowia w Polsce jest nieefektywny, pogłębia to tylko i tak ogromne problemy z dostępnością do leczenia i dodatkowo wydłuża kolejki do lekarzy.

Środowisko medyczne poszuka wspólnych rozwiązań

Podczas wydarzenia organizatorzy i zaproszeni goście – eksperci i praktycy rynkowi reprezentujący organizacje i podmioty medyczne, zastanowią się wspólnie, jak ogromna skala problemu nieodwoływanych wizyt przekłada się na funkcjonowanie placówek medycznych, na codzienną pracę ich personelu oraz dostępność usług medycznych dla pacjentów. Kolejnym wątkiem będzie omówienie rozwiązań, jakie mogą wpłynąć na świadomość pacjentów, ponieważ to właśnie działania edukacyjne są jednym z kluczowych sposobów na radzenie sobie z tym problemem. Z kolei zaangażowanie w dyskusję partnerów technologicznych pomoże w znalezieniu odpowiedzi na pytanie, jak wdrażać i skutecznie wykorzystywać w placówkach medycznych nowoczesne rozwiązania cyfrowe, ułatwiające pacjentom odwoływanie wizyt. Kluczowe jest także zaangażowanie organizacji propacjenkich, mających wiedzę i doświadczenie w delikatnej materii komunikacji na styku placówka medyczna - pacjent.

Już 1. edycja sprawiła, że odsetek nieodwołanych wizyty w placówkach, które przyłączyły się do kampanii, spadł minimum o kilkanaście procent, a w samym Centrum Medycznym CMP wskaźnik ten spadł o 25% w skali 12 miesięcy. Jednak wciąż jeszcze wiele jest w tym temacie do zrobienia. Zatem działamy i już za chwilę startujemy z kolejną edycją. Kampania nabiera mocy, a otwierająca ją konferencja pozwoli spojrzeć z szerszej perspektywy na zjawisko tzw. no show i da wszystkim zainteresowanym stronom przestrzeń do wymiany doświadczeń, wniosków i pomysłów oraz wspólnego poszukiwania najlepszych rozwiązań. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych tematem, do bezpłatnego zarejestrowania się na stronie internetowej kampaniiwyjaśnia Paweł Walicki, prezes zarządu Centrum Medycznego CMP.

Wojciech Puzyna, Prezes Centrum Medycznego „Żelazna” dodaje - działalność naszej Przychodni skupia się na realizacji zarówno kontraktu z NFZ jak i świadczeniu usług komercyjnych. W ubiegłym roku pacjenci nie odwołali 2000 wizyt. Co ciekawe, zauważamy u naszych pacjentów nieco mniejszą skłonność do nieodwoływania wizyt komercyjnych. I edycja Kampanii niewątpliwie dała impuls do intensyfikowania działań zmniejszających skalę tego zjawiska. Edukujemy pacjentów i personel medyczny, wprowadzamy także usprawnienia w obszarze rejestracji i call center. W efekcie, za
8 miesięcy tego roku, mamy mniej nieodwołanych wizyt w stosunku do roku ubiegłego.
Cieszy nas fakt, że w kampanię zaangażowały się we wspólnej sprawie podmioty prywatne i publiczne pod patronatem decydentów w obszarze ochrony zdrowia.


AGENDA
10:00 Rejestracja uczestników, powitanie gości

10.30 KONFERENCJA PRASOWA

Paweł Walicki – Prezes, Centrum Medyczne CMP

Filip Nowak – Prezes, Narodowy Fundusz Zdrowia

Jakub Adamski – Dyrektor Departamentu Współpracy, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Andrzej Jaworski – Prezes, PZU Zdrowie

Justyna Mieszalska – Prezes, Centrum Medyczne WUM

Piotr Pawliszak – Prezes, Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie

Urszula Szybowicz – Dyrektor Operacyjna, Polska Federacja Szpitali

PANEL I

11:30 - 12:30 Nieodwołanie wizyty pacjentów. Wpływ zjawiska na system opieki medycznej w Polsce

Spojrzenie na problem z poziomu różnych uczestników systemu opieki zdrowotnej:

Pacjent, Recepcjonistka, Pracownik Call Center, Lekarz, Kierownik Przychodni

12:30 – 13:30 Nieodwołanie wizyty pacjentów. Wpływ zjawiska na system opieki medycznej w Polsce – część 2

Artur Białkowski – Dyrektor Zarządzający ds. Usług Biznesowych Medicover

Joanna Kusy - Dyrektor Przychodni Specjalistycznej św. Zofii, Centrum Medyczne „Żelazna”

Michał Rybak – Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych, Grupa Lux Med

Paweł Walicki – Prezes, Centrum Medyczne CMP

Przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia

PANEL II

13:30 - 14:45 Edukacja pacjentów jako jedno z rozwiązań problemu nieodwołanych wizyt

Jakub Adamski – Dyrektor Departamentu Współpracy, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Anna Gołębicka - Ekspert Centrum im. Adama Smitha

Magdalena Kołodziej – Prezes, Fundacja MY PACJENCI

Dariusz Saletra – Dyrektor Centrów Medycznych, PZU ZDROWIE

14:45 - 15:15 Przerwa kawowa

PANEL III

15:15 - 16:15 Technologia jako ważny aspekt zarządzania wizytami pacjenta w placówce medycznej Perspektywa Pacjent - Placówka

Piotr Dębosz – Dyrektor Sprzedaży, Talkie.ai

Marcin Fiedziukiewicz – Prezes, kliniki.pl

Tomasz Imiela – Wiceprezes, Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie

Daniel Nowocin – Prezes, Medidesk

Antoni Omondi – Wiceprezes, Sagenso

Piotr Radecki – Dyrektor Zarządzający, Znany Lekarz

16:15 Lunch

Wszystkich zainteresowanych tą tematyką – lekarzy, zarządzających placówkami medycznymi, personel administracyjny placówek, a przede wszystkim pacjentów – zachęcamy i zapraszamy do osobistego udziału w tym wydarzeniu. Liczba fizycznych miejsc jest ograniczona, natomiast wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej (stacjonarnie i online).

Formularz do rejestracji dostępny jest pod linkiem: https://konferencja.odwolujenieblokuje.pl/

Organizatorem Kampanii jest: Centrum Medyczne CMP

Współorganizatorami kampanii są: Centrum Medyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Grupa Luxmed, Medicover, Centrum Medyczne Żelazna, PZU Zdrowie, ZnanyLekarz, Kliniki.pl.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Rzecznik Praw Pacjenta.

Partnerami merytorycznymi kampanii są: Polska Federacja Szpitali, Polskie Towarzystwo Koordynowanej Ochrony Zdrowia, Pracodawcy dla Zdrowia, Pracodawcy Medycyny Prywatnej, Fundacja MY PACJENCI, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacja Nie Widać Po Mnie, Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie, Centrum e-Zdrowia.

Partnerami kampanii są: Mazowiecki Szpital Bródnowski, Państwowy Instytut MSWiA, Szpital Wolski, Warszawskie Centrum Opieki Medycznej ”KOPERNIK”.

Partnerami technologicznymi: Talkie.ai, Medidesk, Sagenso

Patroni medialni kampanii: Rzeczpospolita, Medonet, naTemat, Polityka Zdrowotna, Rynek Zdrowia, Nasze Miasto

edytuj
Znajdź nas w social mediach
Edytuj
Najcześciej szukane informacje
Na skróty
Izba przyjęć
Poród na Żelaznej
Sale rodzinne
Do pobrania
Szkoła rodzenia
Sklep
Żelazna bloguje