Zapraszamy do zapoznania się z naszymi zasadami
Aby odbyć pierwszą/kolejną wizytę w naszej Przychodni należy:
- zadzwonić
- przyjść osobiście lub
- umówić się on-line
Ważne jest, aby zaznaczyć osobie przyjmującej zgłoszenie, że jest to właśnie pierwsza bądź kolejna wizyta.
W Przychodni obowiązuje system kolejkowania (QMS) pacjenta do rejestracji oraz gabinetu pobrań.
Podczas rejestracji wymagane są następujące dane: dane osobowe, PESEL, adres zamieszkania, numery kontaktowe niezbędne do wpisu do kolejki oczekujących prowadzonej w ramach NFZ.
Bardzo ważne: Prosimy o zabranie ze sobą każdorazowo na wizytę dowodu tożsamości. Identyfikacja pacjenta jest niezbędna w celu weryfikacji tożsamości pacjenta i zagwarantowania bezpieczeństwa przeprowadzanych procedur medycznych. Ponadto prosimy o zabraniu na wizytę niezbędnych wyników badań, konsultacji dotyczących współistniejących problemów czy chorób.
W przypadku dodatkowych badań (badanie cytologiczne, mikrobiologiczne, monitoring cyklu miesiączkowego) pobranych czy wykonanych zabiegów (koloposkopia, krioterapia) podczas wizyty lekarskiej prosimy o dokonanie opłat w rejestracji.
WYKAZ PROCEDUR WYKONYWANYCH W PRZYCHODNI SPECJALISTYCZNEJ
PRZYCHODNIA SPECJALISTYCZNA
Pacjenci dorośli:
- poradnia ginekologiczno - położnicza:
- prowadzenie ciąży fizjologicznej i patologicznej (m.in. z nadciśnieniem tętniczym, hypotrofią płodu, cukrzycą ciążową, ciążą mnogą, porodem przedwczesnym zagrażającym)
- punkt konsultacyjny dla ciąż powikłanych
- poradnia perinatologiczna
- Program Badań Prenatalnych
- diagnostyka i leczenie schorzeń ginekologicznych
- kwalifikacje do operacji i zabiegów
- zakładanie domacicznie wkładek (IUD )
- diagnostyka chorób szyjki macicy, pochwy i sromu
- pobieranie wycinków z tarczy szyjki macicy, ze sromu, z pochwy
- krioterapia zmian szyjki macicy
- elektrokoagulacja zmian szyjki macicy
- zakładanie pessarów ginekologicznych w przypadku zaburzeń statyki narządu rodnego i położniczych w przypadku podejrzenia niewydolności cieśniowo–szyjkowej
- szczepienia ciężarnych
- nieinwazyjne badania genetyczne
- poradnia leczenia endometriozy
- rozpoznanie endometriozy (w tym niezbędna specjalistyczna diagnostyka)
- kwalifikacja do leczenia zachowawczego (leczenie farmakologiczne, dietetyczne)
- kwalifikacja do leczenia zabiegowego przy użyciu najnowocześniejszych technik laparoskopowych
- poradnia nietrzymania moczu i zaburzeń statyki narządu rodnego
- przygotowanie do zabiegowego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu i obniżenia narządu rodnego (badania urodynamiczne, specjalistyczne badania usg)
- leczenie zachowawcze nietrzymania moczu oraz zaburzeń statyki narządu rodnego – pessaroterapia, rehabilitacja mięśni dna miednicy
- wizyty kontrolne po zabiegach operacyjnych
- zastosowanie lasera
- poradnia wczesnej rehabilitacji poporodowej i uroginekologicznej
- leczenie zachowawcze dolegliwości kobiecych i rehabilitacja Pań z objawami nietrzymania moczu różnego typu, zaburzeniami statyki narządu płciowego, zaburzeniami czucia w obrębie zewnętrznych narządów płciowych, trudnościami z utrzymaniem gazów, w ciąży (po 12 tyg. ciąży) dla wzmocnienia mięśni dna miednicy, po porodzie w ramach wczesnej rehabilitacji poporodowej
- poradnia anestezjologiczna
- przygotowanie pacjentek do znieczulenia podczas operacji zabiegów i cięć cesarskich
- poznanie i wybór optymalnego sposobu leczenia bólu pooperacyjnego
- toaleta ran pooperacyjnych (zdjęcie szwów, punktowanie rany, specjalistyczna pielęgnacja rany z wtórnym gojeniem)
- diagnostyka i leczenie niepłodności
- prowadzenie ciąży przez położną
- poradnia leczenia bólu
- konsultacje psychologiczne
- konsultacje okulistyczne
- konsultacje onkologiczne
- konsultacje dietetyczne
- konsultacje fizjoterapeuty
- porady laktacyjne
- konsultacje genetyczne
Dzieci
- konsultacje neonatologiczne dla wcześniaków i noworodków ze zbyt małą masą urodzeniową w stosunku do wieku ciążowego oraz opieka nad noworodkami z konfliktu serologicznego oraz po leczeniu hiperbilirubinemii
- diagnostyka i leczenie patologii okresu noworodkowego
- badania profilaktyczne okresu noworodkowego
- program lekowy (profilaktyka RSV)
- ocena rozwoju noworodków przedwcześnie urodzonych i donoszonych z problemami okresu okołoporodowego
- poradnia szczepień wg indywidualnego kalendarza.
- konsultacje fizjoterapeuty
- konsultacje neurologiczne
- konsultacje dermatologiczne
- konsultacje neurologopedyczne
Pracowania USG:
- USG położnicze (I, II, III trymestr ciąży)
- Test PAPPA
- USG Sono Hsg
- Sonovaginografia
- USG ginekologiczne
- USG onkologiczne w obrębie jamy brzusznej i miednicy małej
- USG endometriozy w obrębie jamy brzusznej i miednicy małej
- USG piersi, tarczycy,
Świadczenia medyczne nieletnim pacjentom udzielane są w obecności przedstawiciela ustawowego (rodzic lub opiekun prawny dziecka).
Pacjent w wieku do 16 lat (do dnia poprzedzającego dzień 16 urodzin):
- nie może zgłosić się na świadczenie medyczne samodzielnie
- w sytuacji, kiedy przedstawiciel ustawowy nie może zgłosić się wraz z dzieckiem na wizytę, świadczenie może być udzielone w obecności opiekuna faktycznego, wskazanego przez przedstawiciela ustawowego w pisemnym oświadczeniu dostarczonym do rejestracji Przychodni, zgodnie z poniższym wzorem:
Zgoda przedstawiciela ustawowego pacjenta do 16 roku życia na udzielenie świadczenia zdrowotnego w obecności opiekuna faktycznego.
Pacjent w wieku 16-18 lat (od dnia 16 urodzin do dnia poprzedzającego dzień 18 urodzin):
- może zgłosić się na konsultację lekarską / badanie diagnostyczne samodzielnie, jeśli przedstawiciel ustawowy pacjenta wyrazi pisemną zgodę według poniższego wzoru i dostarczy wypełniony druk do rejestracji Przychodni.
Zgoda na udzielenie świadczenia zdrowotnego bez obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego pacjenta (16-18 lat).
Na szczepienie pacjent nieletni zobowiązany jest każdorazowo zgłosić się z przedstawicielem ustawowym.
Drodzy Państwo
W CENTRUM MEDYCZNYM „ŻELAZNA” DĄŻYMY DO WYSOKICH STANDARDÓW NASZYCH RELACJI
JEŻELI MACIE POTRZEBĘ PODZIĘKOWANIA ZA NASZĄ PRACĘ PROSIMY O:
- przekazywanie pisemnych opinii na ręce Zarządu (na adres Spółki lub
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) lub pozostawianie w Oddziale Szpitala/Przychodni św. ZofiiPodziękowanie zostanie przekazane pracownikowi oraz przełożonemu. Uważamy, że właściwa postawa wobec pacjenta jest kluczowym elementem działania naszej organizacji, dlatego zapewniamy, że podziękowanie będzie stanowiło ważny argument przy ocenie pracownika.
- wyrażanie opinii na portalu społecznościowym Spółki Facebook lub na Google
- wspieranie celów charytatywnych i statutowych realizowanych przez Fundację dla Szpitala św. Zofii
W Centrum Medycznym „Żelazna” funkcjonuje procedura postępowania, zgodnie z którą:
- pracownik zobowiązany jest odmówić przyjęcia wszelkich dowodów wdzięczności
- dopuszczalną formą podziękowania mogą być symboliczne kwiaty
- pacjent powinien zdecydowanie zareagować, jeśli zostanie postawiony w sytuacji korupcyjnej
- powołany został Koordynator ds. przeciwdziałania korupcji
Według wykładni Ministerstwa Zdrowia łapówką mogą być nie tylko pieniądze, ale każda inna rzecz, jak np. butelka alkoholu, produkty spożywcze, kosmetyki czy biżuteria.
W świetle polskiego prawa pacjent nie może wręczać dowodów wdzięczności pracownikowi służby zdrowia w postaci upominków czy prezentów.
Nie jest ważne, na jakim etapie procesu leczenia przekazywany jest dowód wdzięczności.
Korupcja jest przestępstwem zagrożonym odpowiedzialnością karną,
Zdarzenie o charakterze korupcyjnym możesz zgłosić do Zarządu Centrum Medycznego „Żelazna” sp. z o.o. lub do Koordynatora ds. przeciwdziałania korupcji w formie:
- przesyłki pocztowej nadanej pocztą tradycyjną skierowanej na adres Centrum Medycznego „Żelazna” sp. z o.o. lub złożonej bezpośrednio w sekretariacie
- poczty elektronicznej:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - podczas osobistego spotkania z Zarządem
PAKIETY WIZYT – REHABILITACJA UROGINEKOLOGICZNA
§ 1
Wyjaśnienie podstawowych terminów.
Terminy użyte w niniejszym regulaminie otrzymują następujące znaczenie:
Centrum - Centrum Medyczne „Żelazna” Sp. z o.o., ul. Żelazna 90, 01-004 Warszawa
Nabywca usługi- pacjentka wyrażająca chęć korzystania z komercyjnych usług medycznych Centrum Medycznego „Żelazna” sp. z o.o.
Usługa medyczna – świadczenie z zakresu rehabilitacji uroginekologicznej
Pakiet– zestaw usług (3 lub 5, w zależności od pakietu), dostępnych w obniżonej cenie w stosunku do oferty zamieszczonej na stronie www.szpitalzelazna.pl
§ 2
Miejsce realizacji usług
Miejscem realizacji usług jest Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o.o., ul. Żelazna 90, 01-004 Warszawa oraz inne, wskazane przez Centrum lokalizacje.
§ 3
Warunki korzystania z usług
- Warunkiem korzystania z usług jest dokonanie płatności z góry za wybrany pakiet oraz zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja.
- Usługi w ramach pakietu są umawiane bezpośrednio w rejestracji przychodni lub przez infolinię pod nr tel. 22-255-99-00 według dostępnych grafików fizjoterapeutek, do konkretnej fizjoterapeutki wskazanej przy zakupie pakietu. W przypadku wystąpienia zdarzeń losowych, niezależnych od Centrum, mogą zostać zaproponowane usługi u innej fizjoterapeutki, niż wskazana przy zakupie pakietu.
- Czas wizyty wynosi do 45 min, w przypadku spóźnienia się Pacjentki wizyta może ulec skróceniu.
- Pakiet jest aktywny :
- 4 miesiące od daty zakupu – pakiet 3 wizyt
- 6 miesięcy od daty zakupu – pakiet 5 wizyt - Pakiet nie obejmuje wizyt domowych (z dojazdem do Pacjentki).
- Wizyty należy odwoływać lub zmieniać ich termin w czasie nie przekraczającym 24-godzin przed rozpoczęciem usługi.
- Centrum nie zwraca środków finansowych za niewykorzystaną wizytę w ramach pakietu, jeśli nieobecność Pacjentki została zgłoszona w czasie krótszym niż 24-godzinnym przed jej rozpoczęciem. Nieobecność pacjentki na wizycie lub odwołanie jej w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem skutkuje pobraniem środków finansowych z wykupionego pakietu.
- Niewykorzystane usługi, wchodzące w skład pakietu nie mogą być przeniesione lub zamienione na:
• inną osobę
• inne usługi medyczne
• środki pieniężne - Centrum w razie nagłych wypadków zastrzega sobie prawo do zmiany terminu wizyty i telefonicznego kontaktu z Pacjentką w celu:
• przełożenia terminu realizacji danej usługi lub
• poinformowania Pacjentki o nieobecności specjalisty i możliwości skorzystania z usługi w innym, ustalonym z Pacjentką terminie. - Rabaty związane z pakietem nie łączą się z innymi rabatami i promocjami organizowanymi przez Centrum.
§ 4
Forma płatności
1. Płatności za Usługę Pacjentka dokonuje:
• Gotówką/kartą w rejestracji Centrum Medycznego „Żelazna” sp. z o.o. lub
• przelewem na konto:
CENTRUM MEDYCZNE "ŻELAZNA" SP. Z O.O.
ul. Żelazna 90, 01-004 Warszawa
27 1240 6247 1111 0000 4975 3815
• lub za pośrednictwem e-sklepu https://sklep.szpitalzelazna.pl/
2. Nie ma możliwości płatności za pakiet w ratach, płatność dokonywana jest jednorazowo.
3. Pakiet może zostać zakupiony przez osobę trzecią przy wskazaniu danych osoby, która będzie z niego korzystała.
§ 5
Postępowanie reklamacyjne
1. Reklamacje związane z wykupieniem Usługi można zgłaszać w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia, którego dotyczy reklamacja w formie pisemnej na adres
2. Reklamacje związane z wykupieniem pakietu będą rozpatrywane w terminie 14 dni roboczych od daty wpłynięcia reklamacji.
3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest złożenie jej w terminie , o którym mowa w pkt 1 & 5. W przypadku nadania listem, decyduje data stempla pocztowego. Po terminie określonym w § 5 pkt 1 reklamacje nie będą rozpatrywane.
4. Wartość wykorzystanych usług z pakietu w przypadku decyzji o jego rezygnacji zostanie przeliczona według cen komercyjnych podanych na stronie www.szpitalzelazna.pl .
5. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego nabywcy usługi przysługuje prawo do dochodzenia nieuwzględnionych roszczeń w sądzie właściwym według siedziby Centrum.
§ 6
Ochrona danych osobowych
Administratorem danych osobowych w zakresie korzystania z Usługi oraz zapisu na Usługę poprzez kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem e-sklepu https://sklep.szpitalzelazna.pl/ jest Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o.o.
2. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o.o. można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Szczegółowa informacja o warunkach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących prawach znajduje się na stronie https://www.szpitalzelazna.pl/images/Klauzula-informacyjna-4.02.2021.pdf
§ 7
Postanowienia końcowe
1.Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie wymagają zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności i będą obowiązywały po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia w Centrum Medycznym „Żelazna” Sp. z o. o. Usługi wykupione przed wejściem w życie nowego Regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu dotychczasowego.
2.Wszelkie załączniki do niniejszego regulaminu stanowią jego integralną część.
3.Niniejszy Regulamin obowiązuje od 01.12.2023 do odwołania.
Definicje:
- Osoba z niepełnosprawnością - osoba, której sprawność fizyczna, psychiczna lub umysłowa trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza lub uniemożliwia życie codzienne, naukę, pracę, oraz pełnienie ról społecznych. Osobą z niepełnosprawnością, zgodnie z przepisami Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest osoba, która posiada stosowne orzeczenie.
- Pies asystujący - odpowiednio wyszkolony i specjalnie oznaczony pies, w szczególności:
- pies przewodnik osoby niewidomej lub niedowidzącej, jest to pies wyszkolony indywidualnie do pomocy osobie niewidomej lub niedowidzącej, który np. pomaga swobodnie poruszać się w przestrzeni publicznej;
- pies asystent osoby z niepełnosprawnością ruchową – towarzyszy osobie poruszającej się na wózku, specjalizuje się w podnoszeniu, podawaniu, otwieraniu różnych przedmiotów i naciskaniu przycisków;
- pies sygnalizujący osoby głuchej lub niedosłyszącej, który asystuje osobie z niepełnosprawnością słuchu przez zwracanie jej uwagi na określone dźwięki, a następnie doprowadzenie jej do źródła hałasu;
- pies sygnalizujący atak choroby (np. epilepsji, chorób serca) – wyczuwa nadchodzący atak choroby i ostrzega o tym właściciela lub osoby z jego otoczenia lub reaguje na atak choroby.
- Uprząż dla psa asystującego - to rodzaj uprzęży dla psa, która posiada:
- szeroką taśmę w kształcie litery „U” (patrząc z góry) poprowadzoną przed mostkiem, stałej długości (nieregulowaną);
- taśmę (pętlę) poprowadzoną wokół klatki piersiowej, zapinaną i regulowaną;
- uchwyt (rączkę) w górnej części (na przedłużeniu pętli) umożliwiający przypięcie smyczy lub przytrzymanie zwierzęcia na spacerze
- na uprzęży widnieje plakietka „pies asystujący”
- Certyfikat potwierdzający status psa asystującego - powinien być wydany przez podmiot, który został wpisany do specjalnego rejestru prowadzonego przez pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych. Certyfikat musi zawierać:
a) miejsce i datę wydania certyfikatu;
b) numer i datę wpisu do rejestru prowadzonego przez Pełnomocnika Rządu
ds. Osób Niepełnosprawnych;
c) rasę, imię oraz datę urodzenia psa;
d) imię i nazwisko osoby z niepełnosprawnością, której pies asystujący będzie służył;
e) podstawę prawną wydania certyfikatu oraz pieczęć i podpis podmiotu wydającego certyfikat. - Sposób postępowania w przypadku wejścia do Przychodni osoby z niepełnosprawnością korzystającą z pomocy psa asystującego
1. Budynek Przychodni (Żelazna / Nowolipie) zlokalizowany na poziomie terenu.
2. Osoba z niepełnosprawnością zobowiązana jest zgłosić chęć wizyty w Przychodni telefonicznie/ e-mailowo, za pośrednictwem osób trzecich (dla ułatwienia sprawnej obsługi)
3. Osoba z niepełnosprawnością w wyznaczonym dniu wizyty zgłasza się do rejestracji w Przychodni – stanowisko nr NN /osoba wyznaczona przez Koordynatora ds. Obsługi Pacjenta odpowiedzialna jest za udzielenie pomocy osobie ze szczególnymi potrzebami, m.in. w dotarciu do celu, wypełnieniu stosownych dokumentów.
Obsługa w gabinecie lekarskim - wyznaczona położna odpowiedzialna jest za pomoc osobie z niepełnosprawnością (przygotowanie do badania, uczestnictwo w badaniu lekarskim).
W czasie pobytu w Przychodni osoba z niepełnosprawnością ma możliwość pozostawić psa asystującego w bezpiecznym miejscu, z ograniczonym dostępem osób postronnych (wyznaczone miejsce: np. parking, dodatkowo pies ma dostęp do miski z wodą)
4. Z uwagi na liczne gabinety w Przychodni, osoba z niepełnosprawnością porusza się w asyście pracownika Przychodni (rejestratorka, położna).
5. Osoba z niepełnosprawnością wraz z psem ma prawo wstępu do ogólnodostępnej części Przychodni (poczekalnia, stanowisko rejestracji, gabinety lekarskie, toaleta), DSM.
6. Pies asystujący musi być wyposażony w uprząż, natomiast osoba z niepełnosprawnością musi mieć przy sobie certyfikat potwierdzający status psa asystującego oraz zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Wyżej wymienione dokumenty powinny zostać okazane przez osobę niepełnosprawną w rejestracji w Przychodni.
7. Osoba z niepełnosprawnością nie ma obowiązku zakładania psu asystującemu kagańca, pies powinien być czysty i zadbany.
8. Pracujący pies musi mieć umieszczony, w widocznym miejscu na uprzęży, napis „pies asystujący”.
9. Podczas pobytu psa w Przychodni osoby postronne nie powinny głaskać psa asystującego ani zaczepiać wołaniem lub cmokaniem. Nawet intensywne wpatrywanie się w psa może rozproszyć jego uwagę. Nie należy dokarmiać psa asystującego, tym bardziej bez jawnej zgody opiekuna.
10. Posiadane uprawnienia nie zwalniają osoby z niepełnosprawnością z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Wsparcie i ochrona Praw Pacjenta:
- Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
- Rzecznik Praw Pacjenta
- Skarga do Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
- Zespół ds. Rozwiązywania Zagadnień Etycznych
- Prawo zgłoszenia sprzeciwu
Informacje i pomoc:







